FAQ - Veelgestelde vragen

Wanneer kan ik het beste een haarwerk aanschaffen? Hoe begin ik hieraan?

Dit hangt natuurlijk helemaal van je eigen gevoel af, én de ernst van de haaruitval natuurlijk, toch wil ik uit eigen ervaring ten zeerste aanraden hier niet te lang met te wachten! Bij haarverlies krijgt je zelfvertrouwen een enorme deuk en je wordt er alleen maar onzeker door. Wachten tot iedereen merkt dat er iets aan de hand is en hier dan ook vragen over beginnen te stellen wil je waarschijnlijk liever vermijden. Ik heb een haarwerk aangeschaft van de moment ik mezelf constant afvroeg of mijn kale plekken zichtbaar waren. Dit zorgde er dan voor dat ik er een hele dag aan liep te denken en er veel stress van kreeg. Vanaf de moment dat ik gewend was aan mijn haarwerk, dacht ik er veel minder tot zelfs niet meer aan. Het voelde zelfs als een opluchting! 

Ik stel voor om zo te werk te gaan:

1. Je kijkt rond op onze webshop, ontdekt de verschillende stijlen / kleuren ( zie tips en advies) en het bijbehorende prijskaartje, zo kan jij je budget in het oog houden. Dit kan eventueel al met mijn hulp via mail, whatsapp, telefoon.

2. Maak een gratis afspraak om de gewenste haarwerken te passen, te voelen en te bekijken. Dit gebeurt discreet aangezien wij geen publieke reclame maken!  Hierbij neem je geen risico's. Indien u fysiek niet in de mogelijkheid bent om u te verplaatsen maar toch persoonlijke hulp wil, neem dan contact op, dan kunnen we bekijken of er een bezoek op uw locatie kan plaatsvinden. 

3. Bestellen op de webshop en afhalen behoort ook tot de mogelijkheden. (Tip! Bij afhaling kan indien nodig of gewenst ook nog gepast worden)

 

Kan ik mijn haarwerk zelf onderhouden?

Dit kan je perfect zelf doen! Voor meer informatie en hoe dit nu juist in zijn werk gaat, verwijs ik je graag naar onze pagina tips en advies.

Hoe bepaal je de maat van een pruik? 

Meest voorkomend is de standaard maat , die bij meer dan 90% van mensen past . Deze is tussen de 54 en 57 cm hoofdomtrek. In onze collecties zijn standaardmaten voorzien (indien anders vermeld), voor de kleine en grote maten is er een speciale pagina gemaakt.

Hoe je het beste kan opmeten vind je bij onze nuttige informatie.

 

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Op onze
pagina INFORMATIE "betalingswijze" kan je alles terug vinden wat betreft betalingen.


Hoe veilig is online betalen?
Mollie behoort tot de marktleiders in Europa inzake beveiligd online betalingsverkeer en biedt uiterst betrouwbare en hoogtechnologische oplossingen. Mollie is onafhankelijk ten opzichte van banken, waardoor met ieder van hen kan gewerkt worden. Zodoende kan u blijven samenwerken met uw huidige bank of uw keuze maken tussen de verschillende banken op de markt. 

Om u een optimale beveiliging te verzekeren maakt Mollie gebruik van voortdurend aangepaste SSL-certificaten. Ogone heeft de PCI-certificatie, die uitgereikt wordt door Visa , MasterCard, Maestro en de TDC-certificatie van American Express geïmplementeerd. Zij leggen met name de 128 bits-codering en de krachtige coderingstechnieken op. Mollie integreert de 3D Secure-identificatieprocedures (Verified by Visa, Maestro, MasterCard SecureCode en JCB J/Secure) om u een grotere bescherming tegen elektronische fraude te bieden. 

Voor een nog grotere veiligheid heeft Mollie ook een pakket modules ontwikkeld, die uw betaling nog sterker beveiligen op het vlak van het opsporen van fraude, de toegang van de gebruikers of het bewaren van de financiële gegevens. Gelieve het juiste kredietkaartnummer en de juiste vervaldatum mee te delen. Onjuiste informatie kan uw bestelling vertragen of onuitvoerbaar maken. 
Betaling met kredietkaart is afhankelijk van de goedkeuring van de financiële instelling die de kaart heeft verleend. 

Wat is de leveringstermijn?
De bestelde goederen worden zo snel mogelijk na het afwerken van de online bestelprocedure op het leveringsadres bezorgd. 
Mi Lotta CommV  kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele vertragingen.
We zorgen ervoor dat bij de verzending uw goederen zo goed mogelijk verpakt zijn. Indien er toch artikels beschadigd zijn bij aankomst dient u ons hiervan op de hoogte brengen binnen 24 uur na ontvangst.

Wat zijn de verzendkosten? Kan ik mijn artikel terugsturen?

Al de informatie hieromtrent kan je terug vinden op onze pagina INFORMATIE "verzenden en retourneren".

U kan een artikel terugsturen, binnen de 14 dagen tellend vanaf de dag na ontvangst van uw artikel anders vervalt uw recht. In ieder geval wordt de retour enkel aanvaard indien het artikel ongeopend, onbevuildonbeschadigd en ongedragen is en zich in de originele verpakking bevindt. Mi Lotta CommV kan geretourneerde artikelen weigeren of niet terugbetalen wanneer de goederen uit de doorschijnende gesealde verpakking zijn gehaald, het label is verwijderd of wanneer de producten door de klant beschadigd werden.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              BELANGRIJK!

Gelieve ons eerst een mail te sturen met vraag om een toelating tot terugzending of omruiling. De artikelen voor terugzending dienen in oorspronkelijke staat te zijn en in de originele verzegelde verpakking met het factuur. Na de verificatie van de geretourneerde artikels, zullen wij uw bestelling terugbetalen (exclusief de verzendkosten) of omruilen voor een ander artikel of andere kleur na afspraak.

Artikels die online aangekocht werden moeten worden teruggestuurd naar onderstaand adres: 
Mi Lotta CommV 
Rode leeuwstraat 11
2200 Herentals
België
De kosten en het risico van de zending voor het retourneren of omruilen zijn voor rekening van de klant.
Mi Lotta CommV kan helaas geen aansprakelijkheid aanvaarden voor het verloren gaan of beschadigen van de goederen bij het terugsturen, dus is het in uw eigen belang de goederen aangetekend terug te sturen.

Is er een tussenkomst vanuit het ziekenfonds en hospitalisatieverzekering?

Er is een tussenkomst voorzien vanuit de verplichte ziekteverzekering bij de aankoop van een haarwerk!

Ze is nooit hoger dan het gefactureerde bedrag en bedraagt:

180 euro bij:
volledige kaalheid omwille van: radiotherapie en/of antimitotische (= die de celdeling vertraagt) chemotherapie;
kaalheid van minimaal 30 procent omwille van: bepaalde huidziekten, littekenvorming van fysisch/chemische, traumatische of inflammatoire oorsprong.

270 euro bij:
kaalheid omwille van: littekenvorming door radiotherapeutische behandeling.

Voorwaarden:
Je voldoet aan een van onderstaande voorwaarden:
volledige kaalheid omwille van: radio- of chemotherapie.
kaalheid van meer dan 30 procent omwille van: de huidziekte alopecia areata.
kaalheid van meer dan 30 procent omwille van: cicatriciële alopecia van fysisch/chemische, traumatologische of inflammatoire oorsprong, cicatriciële alopecia van radiotherapeutische oorsprong.

Wat te doen?
Bezorg je ziekenfonds:
een aanvraag opgemaakt door:

Je behandelende arts (bij kaalhoofdigheid door radio- of chemotherapie). 
Een dermatoloog (bij kaalhoofdigheid van meer dan dertig procent door de huidziekten alopecia areata of cicatriciële alopecia).                                                                Het factuur van het haarwerk. (deze moet voldaan zijn én dateren van na uw attest van de arts/dermatoloog)
Er is geen goedkeuring vereist van de adviserend geneesheer.

Indien je een aanvullende verzekering / hospitalisatieverzekering hebt naast je gewone ziekteverzekering, raden we u aan om even te informeren bij hen. Er zijn verzekeringen die een tussenkomst voorzien bij de aankoop van een haarprothese/haarwerk.

Je kan onder strikte voorwaarden genieten van een verlaagd BTW- tarief van 6%.

Goed om te weten!
Wie de pruik aflevert (fabrikant of kapper), speelt geen rol voor de toekenning van de tegemoetkoming.
Bij kaalheid door chemo- of radiotherapie heb je na twee jaar opnieuw recht op een tegemoetkoming voor een pruik. Voorwaarde is dat er een nieuwe chemo- of radiotherapie werd gestart met volledige kaalheid tot gevolg.

Deze voorwaarden zijn enkel geldig in België.                                                                                                                                                                                        (bron; Christelijke Mutualiteit)

Hoe kan ik contact opnemen? 
U kan ons; Mailen: info@mooihaarwerk.be

                  Whatsapp: +32494852481 

                  Bellen:   0494852481